Page 92 - Alkauther-Journal-2024-V4-Issue1
P. 92

ع
                   ہعزعجا تطبی میں نیعوعر کی معلاعا علیہ ینعموعا یرعا یناعفر  کا رعظہو تعاعلاع  مجلہ تحقی علمی یہما ہ
                                                                                 و
                                                               ع
                               ع
                                                                   ع
                                                                   ع
                                                            ع
                                                           ع
                                                                        ع
                                            ع
                                                                       ر
                                                                              ع
                              ہزجا تطبی میں نیور کی ملاا علیہ ینموا یرا ینافر  کا ظہو تالاع
                                            ع
                                                                               ع
                                                ع
                                                   ع
                                 ع
                   Unveiling the Manifestation: Exploring the Signs of Reappearance Through
                   Unveiling  the  Manifestation : Exploring the  Signs  of  Reappearance  Through
                                     the Ameer ul Momineen’s Quotations
                                     the  Ameer  ul Momineen’s  Quotations
                                                Arsalan Haider
                                                   رحید نلارا ع ع ع
                                                    ع
                                                        ع
                   Abstract:
                   Abstract:
                     The anticipation of the 12th Imam’s reappearance, a central to Islamic
                   eschatology, has spurred extensive scholarly inquiry. This paper examines
                   key  categories  of  signs associated  with his reappearance:  authentic,
                   unauthenticated, imminent, and distant. Authentic signs, rooted in prophetic
                   traditions and teachings of Ameer ul Momineen, include societal injustices
                   and the emergence of Yamani and the Sufyani. In contrast, unauthenticated
                   signs lack consensus among scholars and may involve celestial phenomena
                   or  geopolitical  events.  Signs  of  imminent arrival  entail  the  recognition
                   of  deputies  and  the  preparation  of  followers.  Distant  signs encompass
                   societal transformations and spiritual awakenings. These categories offer a
                   framework for understanding the significance and implications of the signs,
                   fostering anticipation and vigilance among believers. While the timing of the
                   Imam’s reappearance remains uncertain, exploring these signs illuminates
                   enduring principles of justice and righteousness. This discourse contributes
                   to  ongoing discussions  within  Islamic scholarship,  emphasizing  the
                   timeless relevance of eschatological teachings in navigating contemporary
                   complexities.
                   Keywords: Imam, Ali, Reappearance, the 12th Imam, Authentic, unauthentic,
                   Keywords:
                   Signs.

                                                                                         قد
                                                                                       ہقد  ع ع
                                                                                         ع
                                                                                         ع ہ
                                                ع
                                        ع
                                               ر
                                                                                    ع
                                                                                 ع
                                                                                      ع
                                                                                     ع
                                                                       ع
                                                      ۔
                                                  ع
                                                                  ع
                                                        ع
                       ع
                      ع
                              ع
                                    ع
                   کی نآر دعو سے رکاا کے نا کہ ںکیو نہیں ممکن کاا کا جن کہ ہے سے میں لمسا ہمعا نا مسئل کاعGیمہد ماا رظہو
                                ع
                              ع
                                                         ع
                                                        ر
                                ع
                                                  ع
                              ع
                                                     ع
                                                              ع
                                                                                        ع
                                                                                    ع
                   کاع= ینمعصو لاوا ہی ھسا روا ۔ہے یا کیا راا فطر کی ظہو تاعلا میں تاآ جن کہ ہے تاعآ مزعا رکاا کا تاآ نا ع ع
                                                                                         ع
                                                                                   ع
                                                                      ع
                                                                     ع
                                                                                ع
                          ع
                                                ع
                                       ع
                                               ہ
                                    ع
                                      ع
                                                ع
                                        ع
                                                                     ع
                                                          ع
                                            ہ
                                                         ر
                    ع
                                                                                  ع
                                    ع
                                                              ع
                                                                    ع
                                                                         ع
                                                                                ع
                            ر
                              ع
                                                   ع
                                                                        ع
                   ۔ہے لمحا ناعکر کاا سے سا کہ ہے حصہ کا عقید ےرہما روا یقین قد سا مسئل کا ناز ماا رظہو لیے یا ۔ہے تاعآ مزعا رکاا ع ع
                                                                                          ع
                                                                       ع
                                                  ع
                        ع
                             ع
                                             ع
                                                                                       ع
                                                      ع
                                                      ع
                       ع
                                                                         ع
                                                                           ع
                                                                                       ع
                   میں ناُ ہر۔ہیں ےکر را کاا بھی مسلم غیر بلکہ نہیں ہی کدنز کے سنت لا ا تشیع لا فر ہعقید کا ناز ماا رعظہوع
                                      ع
                                                                                        ع
                                                                                     ع
                                        ع
                                                                              ع
                                                                                    ع
                                    ع
                            ع
                                 ع
                           ع
                                   ر
                            ع
                                                          ع
                                                                   ع
                                    ع
                         ع
                                    ا
                           ا
                                                         ع
                                                         ہ
                                                      ر
                                                       ع
                                                                                       ہ
                                                    ع
                                                   ع
                                                  ر
                                                                                          ہ
                                                                                        ع
                                 ع
                                      ع
                                                               ع
                      ع
                            ع
                                                                 ع
                                           ع
                                                                          ع
                                        ع
                                                          ع
                                                                                     ع
                   کی ظہو کے لہا بقیۃ تحضر کہکیو ےکر نہیں بھی کاا کا ظہو عقید سا ہو لیکن ہے تاعجا اپا سے نظر نقطہ روا کسی عقید  ع
                                                                                    ع
                     ر
                                       ۔
                                                                                      ع9ع�
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97