Page 92 - Alkauther-Journal-2024-V4-Issue1
P. 92
ع
ہعزعجا تطبی میں نیعوعر کی معلاعا علیہ ینعموعا یرعا یناعفر کا رعظہو تعاعلاع مجلہ تحقی علمی یہما ہ
و
ع
ع
ع
ع
ع
ع
ع
ع
ر
ع
ہزجا تطبی میں نیور کی ملاا علیہ ینموا یرا ینافر کا ظہو تالاع
ع
ع
ع
ع
ع
Unveiling the Manifestation: Exploring the Signs of Reappearance Through
Unveiling the Manifestation : Exploring the Signs of Reappearance Through
the Ameer ul Momineen’s Quotations
the Ameer ul Momineen’s Quotations
Arsalan Haider
رحید نلارا ع ع ع
ع
ع
Abstract:
Abstract:
The anticipation of the 12th Imam’s reappearance, a central to Islamic
eschatology, has spurred extensive scholarly inquiry. This paper examines
key categories of signs associated with his reappearance: authentic,
unauthenticated, imminent, and distant. Authentic signs, rooted in prophetic
traditions and teachings of Ameer ul Momineen, include societal injustices
and the emergence of Yamani and the Sufyani. In contrast, unauthenticated
signs lack consensus among scholars and may involve celestial phenomena
or geopolitical events. Signs of imminent arrival entail the recognition
of deputies and the preparation of followers. Distant signs encompass
societal transformations and spiritual awakenings. These categories offer a
framework for understanding the significance and implications of the signs,
fostering anticipation and vigilance among believers. While the timing of the
Imam’s reappearance remains uncertain, exploring these signs illuminates
enduring principles of justice and righteousness. This discourse contributes
to ongoing discussions within Islamic scholarship, emphasizing the
timeless relevance of eschatological teachings in navigating contemporary
complexities.
Keywords: Imam, Ali, Reappearance, the 12th Imam, Authentic, unauthentic,
Keywords:
Signs.
قد
ہقد ع ع
ع
ع ہ
ع
ع
ر
ع
ع
ع
ع
ع
۔
ع
ع
ع
ع
ع
ع
ع
کی نآر دعو سے رکاا کے نا کہ ںکیو نہیں ممکن کاا کا جن کہ ہے سے میں لمسا ہمعا نا مسئل کاعGیمہد ماا رظہو
ع
ع
ع
ر
ع
ع
ع
ع
ع
ع
ع
کاع= ینمعصو لاوا ہی ھسا روا ۔ہے یا کیا راا فطر کی ظہو تاعلا میں تاآ جن کہ ہے تاعآ مزعا رکاا کا تاآ نا ع ع
ع
ع
ع
ع
ع
ع
ع
ع
ہ
ع
ع
ع
ع
ع
ع
ہ
ر
ع
ع
ع
ع
ع
ع
ع
ر
ع
ع
ع
۔ہے لمحا ناعکر کاا سے سا کہ ہے حصہ کا عقید ےرہما روا یقین قد سا مسئل کا ناز ماا رظہو لیے یا ۔ہے تاعآ مزعا رکاا ع ع
ع
ع
ع
ع
ع
ع
ع
ع
ع
ع
ع
ع
ع
میں ناُ ہر۔ہیں ےکر را کاا بھی مسلم غیر بلکہ نہیں ہی کدنز کے سنت لا ا تشیع لا فر ہعقید کا ناز ماا رعظہوع
ع
ع
ع
ع
ع
ع
ع
ع
ع
ع
ر
ع
ع
ع
ع
ع
ا
ا
ع
ہ
ر
ع
ہ
ع
ع
ر
ہ
ع
ع
ع
ع
ع
ع
ع
ع
ع
ع
ع
ع
کی ظہو کے لہا بقیۃ تحضر کہکیو ےکر نہیں بھی کاا کا ظہو عقید سا ہو لیکن ہے تاعجا اپا سے نظر نقطہ روا کسی عقید ع
ع
ر
۔
ع9ع�

